BuzzadorBlog

måndag 3 februari 2014

Vad är inte en bal på slottet???

Ja om inte alldeles alldeles underbar! Helt underbar och magisk =)

Magnus hade hittat på en sak vi skulle göra under helgen som var och vad jag än tänkte på att det kunde vara (för det vägrade han minsann berätta ;) ) var jag inte ens i närheten av vad han hade klurat ut =)

Jag varnar er för en herrans massa bilder men tror nog dom talar för sej själva rätt så bra!!

Kan då säga ärligt med handen på hjärtat att något liknande har jag icke varit med om!

På fredagen lämnade vi Mira hos sin farfar för en weekend i Persön där hon trivs som fisken i vattnet =)

Hade mest film och mys hemma och pensionärer som vi är slocknade vi bägge två i soffan innan kl. 22 ;)

På lördagen tog vi sovmorgon och jag vart väckt med kaffe på sängen då Magnus tyckte att jag sovit nog... Är nog den som kan sova hur mycket som helst då jag väl sover så jag kan nog inte klandra honom :P

Sen bar det iväg till e4an söderut med avfart till Piteå centrum där vi skulle ta in på Piteå stadshotell. Vi fick rum 518 som visade sej vara en mini svit... Bara det säger väl en hel del??

 Från "hallen"
 
 Sängen något utav det skönaste jag sovit i ;)
 
 Hel dubbelsäng utan skarv med underbara kuddar ;)
 


Ångbastu och golvvärme inne på toan!! Super skönt =)
 
 
Här mös vi på och mitt vad det var knackade det på dörren och Magnus hade ytterligare en överraskning på gång............
 
 In kom det champagne och frukt/choklad fat!!!
 


 Cruse någonting hette bubblet som faktiskt var gott =) (är inte så mkt för såna fina drycker)
 

Massa olika frukter och chokladpraliner
 
 
 
Åt frukt och drack bubbel medan vi väntade på att ångbastun skulle bli klar för användning och gudars så härlig den var!!! Hade det inte varit så dyrt att ha en sån lovar jag att den hade flyttat hem till mej omedelbums ;)
 
Till bastun fanns det tofflor, morgonrock och en liten påse med skönhetsprodukter =) Ansiktsmask, ansiktspeeling, Body lotion och kräm till ansiktet. (ska komma med lista på dessa produkter senare)
 
 
Sen vankades det middag i restaurang 1906 bokat bord och hela kittet =)
 
 
Förrätten
Löjrom med gräddfilspannacotta, syrlade lökar, dillemulsion och rågbrödschips
 

Varmrätten
Black Rock Grill
Kalvinnerfilé med rödvinssmör och bearnaise sås och pommes
Grilla maten själv på en lavasten som är 450 grader varm, sjukt galet gott

Magnus efterrätt
Husets Rocky Road
Mastig men jäkligt god =)

 
 Min efterrätt
Saltlakritsbrulee med violtäcke och björnbär
Enligt mitt tycke godare än Magnus rocky road och väldigt god i lakritssmaken
 
 
Jag rekommenderar er att åka dit om inte annat så bara för att äta och har ni inte testat en black rock grill så gör det!!! Det är värt det jag lovar!!!
 
 
Bjussar lite på lite egobilder också ;)
 
Älskar djupa fönster man kan sitta i =)
 

Och så en bild på oss två <3 det ser ni inte varje dag ;)
 

Självklart har vi ju pussats en massa med......
 

Hahahahaha


Skulle vilja ha såna fönster själv en dag!
 
 
Sov som en prinsessa hela den natten och ville verkligen inte slita mej från sängen dagen efter bara för att den var så gudomligt skön!!
 
Men som sej bör då man är på hotell så ska ju frukostbuffen inspekteras och testas =)
 

 
 
Denna upplevelse kommer jag leva på väldigt länge och ha kvar i min kropp och själ!!! Var något utöver det vanliga och ja, jag vart lite tagen på sängen!!!! Hade inte förväntat mej något sådant och kan inte med ord beskriva hur mycket jag uppskattade det hela!!
 
Tack älsklingen min <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar